Perlanje Žutog cveta -Hepening u Hiltonu-
Sky Lounge rooftop bar & dining, beogradskog hotela Hilton, u ponedeljak, 20. maja, bio je mesto zanimljivog vinskog hepeninga, gde je na glamurozan način prermijerno predstavljen Žuti Cvet, novo penušavo vino Vinarije Aleksić iz Vranja.
Služenje penušavih vina uvek je posebna ceremonija, a kada se to dešava u nesvakidašnjem prostoru prepunom zelenila, na krovu hotela, sa prelepim pogledom, uz adekvatne, posebno pripremljene zalogaje, onda sve to dobija jednu drugu dimenziju.
Ovo je četrnaesta etiketa, drugo penušavo vino i drugi Žuti cvet u portfoliju ove vinarije. Tako je srećno premašen baksuzni broj trinaest,? a vinarija Aleksić se uvrstila među retke proizvođače vina u Srbiji sa ovako širokom lepezom proizvoda.
Svoj prvi penušavac Biser, vinarija je izbacila na tržište pre nepune dve godine, a proizveden je od naše autohtone sorte smederevka. Za ovaj, drugi penušavac, bazno vino je dala tamjanika, takođe naša lokalna sorta, a naziv Žuti cvet je dobio po istoimenom mirnom vinu od tamjanike koju ova vinarija odavno proizvodi. Dakle, dva penušavca, dva „vranjanca“ od lokalnih sorti vinove loze. Hrabro. Ali i logično. Zar francuzi ne prave šampanjac od njihovih sorti. Italijani njihov prosseco, takođe. Veoma cenim ovaj hrabar poslovni potez sestara Aleksić, koji će, siguran sam, imati velikog odjeka na srpskoj vinskoj sceni.
Predstavljeno vino je slamnažute boje sa zelenkastim prelivima. Dosta pokretljivo u čaši. Mlado i veoma živo. Na nosu ugodni, blagi mirisi zovinog cveta i aroma jabuke, a u pozadini se naziru diskretne herbalne note. Na nepcu se osete voćni tonovi, arome žute jabuke, ananasa, grejpa. U završnici prijatan ukus grejpa. Dobre kiseline uspešno prekrivaju slatkoću reziduallnog šećera(15g/l), tako da je, iako klasifikovan kao extra dry(Extra sec), ovaj penušavac, subjektivno doživljen kao Brut.
Veoma harmonično, elegantno vino, laganog tela, koje još nije pokazalo svu svoju raskoš. Vredelo bi ga probati dogodine, negde o Uskrsu.
Pre sedam godina sam prvi put sreo Draganu Janjić, spiritus movens ove vinarije, i čuo njenu priču, koju sada već i vrapci znaju, o tri sestre iz Vranja, njihovoj vinariji i dedinom(po majci) domaćem dalmatinskom vinu. Nakon kratkog razgovora sa njom, uz prva njihova vina, shvatio sam da je preda mnom ambiciozna mlada žena, još uvek bez većeg iskustva u ovom poslu, ali koja se na sve načine bori da za svoja vina obezbedi što bolji plasman na čudljivom srpskom tržištu. Tada je kod nas vinski marketing još uvek bio u povoju, tako da su Gaga i njene sestre, odrastajući i razvijajući se zajedno sa vinarijom, razvijale i efikasan markentiški pristup kao deo poslovne koncepcije vinarije, a sve u cilju da bi svoja vina što više približili potencijalnim kupcima.
Za dobar vinski marketing nisu najbinija samo velika finansijska sredstva, već određeno znanje i originalne ideje prilagođene aktuelnom tržištu. Današnji vinski marketing ne može da se zasniva samo na propagandnim akcijama tipa reklama, oglasi, čija je svrha povećanje prodaje. Danas je to, pre svega, skup aktivnosti i procedura koje se obavljaju u svrhu sticanja što većeg broja lojalnih kupaca u nekom optimalnom vremenskom periodu, kako bi vinarija imala pouzdanu osnovu za dugoročno uspešno poslovanje.
Upravo tako se ponaša i menadžment vinarije Aleksić, što je pokazala i ova promocija u Hiltonu.
Sestre znaju šta rade i drže se saveta njihovog oca, iskusnog i uspešnog preduzetnika, da su ljudi i tržište najveći kapital. Tri gracije su vremenom iskusile kako je teško proizvesti dobro vino, a još teže, uspešno ga plasirati na tržište. Zato je kreativni marketing sastavni deo njihove poslovne filozofije i zato su i mogle da, zajedno sa svojim prodajnim timom, uđu u realizaciju ovogodišnjeg plana prodaje od 400.000 boca vina, što je do nedavno bila „mission impossible“.