Beograd dobio još jedan vinski festival visoke kategorije
-VINEOPEN-
Southeast Europe Challenge No. 1 Beograd 2019
U beogradskom hotelu Hilton, poslednjeg junskog vikenda, upriličeno je premijerno izdanje vinskog festivala VINEOPEN Southeast Europe Challenge No. 1 Beograd 2019, koji je već svojim nazivom nagovestio otvorenost, spremnost za nove izazove i saradnju sa svim relevantnim činiocima koji na neki način utiču na proizvodnju i plasman vina u Srbiji i okruženju.
Namera organizatora bila je da ovim, pomalo nesvakidašnjim vinskim događajem kod nas, na specifičan način pokuša da preko različitih profesionalnih struktura iz oblasti vinarstva, utiče na stvaranje boljih uslova za razvoj vinske industrije i pratećih delatnosti, pre svega u Beogradu kao najvećem potrošačkom centru, zatim u ostalim delovima Srbije, pa čak i u regionu. Ambiciozno, nema šta. Koliko su uspeli u svemu tome, druga je priča.
U glavnom programu festivala VINEOPEN No. 1 2019. svoja vina prikazalo je preko 50 izlagača iz Srbije, Portugalije, Španije, Italije, Slovenije, Turske i Austrije. Najavljene su i vinarije iz Hrvatske, ali su njihovi štandovi ostali prazni. Bilo je značajno prisustvo proizvođača prirodnih vina iz Srbije i inostranstva, što je za svaku pohvalu, s obzirom na sve veći interes za ova vina u svetu, pa i kod nas.
Za vinare je posebna atrakcija trebala da bude pompezno najavljivana B2B platforma VINEOPEN – Hub za profesionalce, gde su trebali da se organizuju sastanci vinara sa predstavnicima HORECA sektora, uvoznicima, distributerima i ostalim zainteresovanim za proizvodnju i plasman vina. Izgleda da tu nije išlo sve onako kako je zamišljeno. Vrlo slab odziv i interesovanje za susrete sa vinarima radi iniciranja ili produbljivanja poslovne saradnje, je jasan znak da se kod nas još uvek daje prednost klasičnim načinima prodaje vina, u odnosu na nove, sofisticirane metode koji se sve više primenjuju u svetu i bez kojih nema ozbiljnih poslovnih aranžmana.
Zato se nameće logična ideja da pre organizovanja ozbiljnijih B2B susreta, treba prethodno edukovati potencijalne učesnike o novim svetskim trendovima za plasman vina,savremenim metodama i tehnikama, kao i svrsi inovativnih, načina prodaje vina, a sve u cilju povećanja njene efikasnosti.
Nije zanemarljiva ni edukativna komponenta festivaala. Organizator se potrudio da obezbedi ozbiljme predavače za radionice sa zanimljivim temama poput:
-Poređenje penušavih vina rađenih tradicionalnom metodom iz više vodećih vinskih zemalja
-Kako kreirati svetski prestiž iz male i relativno nepoznate vinske regije….
-Poređenje poznatih vinskih sorti sa nekim lokalnim, skoro otpisanim varijetetima…
Valja napomenuti da su posetioci mogli da saznaju razne zanimljivosti o vinu i vinarijama i na desetak ogromnih ekrana, postavljenih na zidove festivalske sale.
Sve u svemu, besprekorno organizovan vinski festival, sa nekim novim idejama koje bi bar malo mogle doprineti razvoju vinaarstva, ali kada budu prihvaćene od svih onih koji kreiraju vinsku scenu Srbije.
Uloženo je mnogo truda i novca da bi Beograd dobio još jedan značajan festival premium kategorije.
Posetilaca je bilo znatno manje nego što je organizator planirao. Šta je razlog tome, ostaje da se vidi. Činjenica je da se sa najavom festivala počelo dosta kasno, da je odabran „problematičan“ termin za njegovo održavanje. Računalo se da će se „…uz dobro pozicioniran direktni, digitalni i telemarketing“, to nadoknaditi i da će „u dva junska dana doći preko 3.500 posetilaca različitih profila.“ Ali kako to kod nas obično biva, praksa je malo drugačija.
Ipak, voleo bih da se dogodine dogodi VINEOPEN – Southeast Europe Challenge No. 2 Beograd 2020.