
3 u 1 Mačkov Podrum na #BeoWineFair
Vinarija Mačkov podrum iz Iriga, imala je veoma uspešan nastup na nedavno završenom, sedmom međunarodnom sajmu vina Beowine. Osvojene su tri medalje: zlatna za bermet Diškrecija, srebrne za vina Chardonnay i Frajla.
Međutim, ono što je na neki način obeležilo ovu vinsku manifestaciju, bio je promotivni nastup Mačkovog podruma u okviru pratećih sajamskih dešavanja. Ono što je prezentovano tom prilikom, mnogi bi iskoristili za bar tri markentiške predstave, vodeći se “begečkom” logikom: mačku se rep seče iz više puta, da ga manje boli. Očigledno Irig nije Begeč, a iriški Mačak čuva svoj rep, ne zbog straha da mu ga odseku, nego pazeći da mu na njega slučajno ne prikače neku etiketu, jer ionako često štuca zbog spominjanja istih..
Nove etikete ove vinarije su, inače, bile vrlo česta tema sajamskih diskusija i pre nego što su zvanično prezentovane. Kao sjajan uvod u ovu temu bio je zanimljiv panel koji je prethodnog dana održan “u režiji” vinarije Despotika pod nazivom “Vinski paket – Na koji način etiketa komunicira sa potrošačem”, gde je bilo govora o značaju etikete kao elementa vizuelnog identiteta vinarije i problemima koji se pojavljuju u toku njenog kreiranja.
No vratimo se prikazu Mačkovih novih etiketa. U uvodnoj besedi, Sava Jojić, šarmantni vlasnik i osnivač vinarije, pored ostalog, je naveo da su neki i one, sada već stare, etikete osporavali i kudili, govoreći da nisu dovoljno “vinske”, te da ih podsećaju na firnajz, pa čak i nuklearni otpad(nije precizirano da li osiromašeni). Simpatičan je taj kaleidoskop neverovatnih asocijacija, koje su njihovim “autorima”, verovatno padale na pamet posle ispijanja nekoliko buteljki Mačkovih vina, posmatrajući prazne boce i etikete na njima.
Uz osmeh, Sava reče, da se sada ti isti bune protiv novih etiketa, tražeći da se vrate stare. Još jedna potvrda one narodne da svetu, pa ni ovom vinskom ne možeš nikad ugoditi.
Ovo je bila prilika da se predstavi i autor novih Mačkovih etiketa, Nenad Baćanović, grafički dizajner i kreativni direktor u firmi “Imagine & George”. Prema Nenadovom kazivanju, ovo je za njega bio kreativni izazov, jer vinske etikete nikada nije radio, iako ima veliko iskustvo sa dizajniranjem sličnih stvari u pivarskoj industriji. Zanimljiva je njegova opservacija da je kreiranje etiketa za vino mnogo zahtevnije i teže, od, recimo onih za pivo, jer ovde i vinar aktivno učestvuje u davanju idejnih rešenja, unoseći svu strast i emocije kao kada kreira vino.
Nenad, zvani Džordž, rekao je da mu je bilo jasno da će prihvatiti ovaj izazov, onog momenta kada mu je Sava Jojić izričito rekao da na etikatama ne želi ni lozu, ni mačeve. Nikakvu heraldiku. Ovim svojevrsnim projektnim zadatkom dizajner je dobio više stepeni slobode za svoju kreaciju, ali se, na neki način “limitirao” tražeći Inspiraciju u gigantskim slikama američkog slikara Marka Rotka(Mark Rothko), pripadnika pravca apstraktnog eskspresionizma(prvog slikarskog pravca nastalog u Americi). Rotko je bio poznat po svojim slikama u ulju sa monohromatskim površinama koje se međusobno, po pravilu, “pretapaju”.
Ovaj, monohromatski, princip iskorišćen je i kod kreiranja novih etiketa za Mačkova vina, samo što se ovde boje ne pretapaju nego su površine strogo oivičene crnim okvirom. Etiketa ima tri “polja” koja se razlikuju po boji i veličini, a oblikovana su tako da se stiče utisak kao da su tri manje nalepnice integrisane u jednu veću. Gornje polje je namenjeno za nsziv vinarije, srednje za naziv vina, a donje za logo vinarije i podatke o vinu propisane zakonom. Naravno, za svako vino osmišljena je adekvatna kombinacija boja.
Ovako koncipirane vinske etikete su nešto novo, još neviđeno kod nas, pa je sasvim razumljivo da su izazvale veliki interes i suprostavljena mišljenja. Evidentno je da je za njihovo dizajniranje uložen veliki trud i energija, a da li će se dopasti onima kojima su namenjene ostaje da se vidi. Jedno je sigurno: niko neće ostati ravnodušan. Ovo pomalo podseća na situaciju kada su se košarkaši Mega Vizure, svojevremeno, pojavili u specijalno dizajniranim dresovima sa veoma smelim kombinacijama boja. Izazvali su šok u sportskoj javnosti, da bi nešto kasnije, ova sportska oprema postala hit.
Novi Web site predstavila je Đurđica Jojić Novaković, izvršni direktor vinarije. Moderno koncipirana, sa kvalitetnim sadržajem i dobrom navigacijom, ova Web prezentacija značajno unapređuje vizuelni identitet, a naročito turistički i markentiški nastup vinarije Mačkov podrum. Kako bi se dobilo na aktuelnosti sajta, ostaje potreba da se vrši njegovo redovno ažuriranje. Sajtu se može pristupiti OVDE.
Igor Luković, GLODUR magazina Vino & Fino, predstavio je bermet Diškrecija, novi proizvod ove vinarije, koji je, sasvim zasluženo, osvojio zlato na ovogodišnjem Beowine Challenge Cup-u. Pomalo, arhaično ime upotpunosti odgovora ovom starom, tradicionalnom, aromatičnom piću, a inspiraciju za takav naziv kumovi su našli u bogatoj i slavnoj istoriji bermeta. Nekada su se poslovi u Pešti i Beču, obavljali mnogo lakše uz poneku flašu bermeta koji je diskretno poklanjan “onome kome treba”.
Tako je Mačkova raskošna vinska paleta postala bogatija za još jednu etiketu, a vinska publika, naročito njen lepši deo, dobila priliku da uživa u piću koji budi i jača hedonističke porive.
Na kraju, kako i priliči, u diskreciji, degustirana je Diškrecija. Da bi “ugođaj” bio potpun, pobrinula se se firma Eugen Chocolate, koja je omogućila da se njihove čokolade uparuju sa Diškrecijom i ta se kombinacija pokazala kao dobitna.
Diškrecija je nešto drugačijeg stila od većine bermeta i jedan od manje slatkih(taman), čiji je aromatski sklop sasvim uravnotežen, tako da se može piti kao digestiv ili kao desertno vino. Provereno, dobro ide uz tamnu čokoladu, a rekoše, da bi bio jako dobar par sa Švarcvald tortom ili vanilicama.
Vredi probati.
Othello B & W